A SeKA egy betűszó: a Semmelweis Egyetem Központi Azonosítórendszere. Ez a rendszer azzal a céllal jött létre, hogy az egyetem különböző, felhasználóazonosítást kívánó számítástechnikai szolgáltatásait a felhasználók biztonságos módon, egyetlen bejelentkezési névvel és jelszóval érjék el.
További haszon az ún. egyszeri bejelentkezés (SSO: single sign-on), ami azt jelenti, hogy ha bejelentkezem egy felhasználóazonosítást kívánó szolgáltatásba, akkor a további szolgáltatásokat már a jelszavam ismételt megadása nélkül el tudom érni.
A legfontosabb SeKA-alapú egyetemi szolgáltatások a következők:
Mivel a SeKA-azonosító egyben EduID-azonosítóként (lásd eduid.hu) is működik, tehát arra is alkalmas, hogy olyan, egyetemen kívüli szolgáltatásokat használjunk vele, melyekhez EduID-belépés szükséges. Néhány ezek közül:
Miután az Informatikai Főigazgatóság (IFIG) által bevezetett O365-rendszer automatikusan szinkronizálódik a SeKA-rendszerrel, a két rendszerben azonosak a jelszavaink. Ez azt jelenti, hogy az IFIG által üzemetett szolgáltatásokba is ugyanazzal a jelszóval kell belépni, mint a SeKA-sokba, a különbség csak annyi, hogy a SeKA-ba veló belépéskor választhatunk, hogy belépéskor a login nevünket, vagy az O365-ös e-mail-címünket írjuk be belépési névként, míg az O365-ös szölgáltatásoknál csak az O365-ös e-mail-cím használható belépési névként. Néhány, az IFIG-által üzemeltetett szolgáltatás:
Minden egyetemi hallgató és minden dolgozó.
Hallgatónak az számít, aki bekerül a Neptun-rendszerbe (mindegy, hogy melyik karon és milyen nyelven tanul). A PhD-hallgatók is hallgatónak számítanak. Dolgozónak az minősül, akinek a szerződését az SAP-ben rögzítették.
Csak használatba kell vennünk az Informatikai Főigazgatóság által üzemeltetett O365-szolgáltatást. 2022 nyara óta a SeKA-rendszerben az azonosítók automatikusan jönnek létre az O365-rendszerben tárolt adatok alapján, nincs a továbbiakban szükség külön igénylésre, illetve a jelszavak is az O365 rendszerből szinkronizálódnak, azokat csak ott kell beállítani.
Kizárólag az o365portal.semmelweis.hu oldalon. Ez azért van így, mert a SeKA-rendszer a jelszavakat automatikusan átveszi az O365-rendszerből, de fordított irányban nincsen szinkronizáció.